Poranki pełne słońca motywują do wstawiania. Jeszcze w piżamie stawiam garnek na kuchence, wlewam wodę i zaczynam swój codzienny owsiankowy rytuał. Jednak leniwe weekendowe (a w szczególności niedzielne) śniadania, to moment, by w kuchni spędzić więcej czasu i delektować się śniadaniem o wiele dłużej!

Nabyłam ostatnio drogą kupną wielką, kilogramową paczkę quinoi. Cieszy mnie jej widok, bo wiem, że mogę sobie na nią pozwolić kiedy tylko mam ochotę, czasami nawet na śniadanie, obiad i kolację 😉 Takim oto sposobem, ostatni niedzielny poranek świętowaliśmy tymi oto pankejkami!

placuszki_m

Składniki:

  • pół szklanki komosy ryżowej (quinoi)
  • pół szklanki wody
  • pół szklanki mleka roślinnego
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • szklanka płatków jaglanych
  • szklanka mąki orkiszowej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru brązowego (lub innego słodzidła)

placuszki2_m

Przygotowanie:

Komosę ryżową wypłukaj na sicie. Do garnka wlej szklankę wody, doprowadź do wrzenia i wrzuć komosę. Gotuj 2-3 minuty, następnie skręć i zostaw pod przykryciem. Quinoa powinna być lekko twarda.

Do małej miski wsyp wszystkie suche składniki: płatki, mąkę, cynamon, proszek do pieczenia, cukier.

Do dużej miski wrzuć banana, zblenduj. Następnie dodaj wszystkie mokre składniki: komosę, olej kokosowy, wodę i mleko. Zblenduj raz jeszcze.

Wlej mokre składniki do suchych i dokładnie wymieszaj.

Rozgrzej patelnię, dodaj oleju kokosowego. Nakładaj masę łyżką, formując małe placuszki. Smaż na każdej ze stron aż do lekkiego zbrązowienia.

Podawaj z masłem orzechowym, syropem klonowym, dżemem z mirabelek czy ze świeżymi truskawkami i jogurtem greckim.

Smaczności! 🙂


Śniadaniowa inspiracja znaleziona na lightorangebean.com.

Zapisz

  • Fajna inspiracja, kolejna śniadaniowa opcja, którą od Ciebie wypróbuje 🙂

    • justti | www.hungryformore.pl

      Ach, bardzo mi miło! O śniadaniach mogłabym pisać i mówić bez końca, więc myślę, że systematycznie będą się tu pojawiać kolejne propozycje.