Płatki owsiane. Lubię je! Chyba mam tak od przedszkola. Wtedy jednak wodnista owsianka na mleku nie mogła być niczym innym niż zwykłą zupą mleczną jedzoną z przymusu. Z czasem jednak moje nastawienie zmieniło się całkowicie. Gęste owsianki pełne dodatków na zimowe śniadanie to mój totalny comfort food. Jak jednak wykorzystać płatki owsiane na drugie śniadanie? Zrobić ciastka, które wystarczą na cały tydzień!

Przepis, który znalazłam u Olga Smile można modyfikować na różne sposoby – wszystko zależy od ilości i różnorodności posiadanych przez Was suszonych owoców. W grę wchodzą: morele, daktyle, rodzynki, żurawina, śliwki, morwa, figi. Możecie kombinować również z mlekiem – największej intensywności smaku daje mleczko kokosowe (to gęste, z puszki), możecie dać jednak mleko migdałowe, owsiane, orkiszowe (czyli tak zwane napoje).

Ciastka są idealne na przekąskę w ciągu dnia, drugie śniadanie czy jedzenie przed lub po treningu.

ciasteczka-owsiane2

Składniki:

  • 3 szklanki płatków owsianych
  • puszka mleczka kokosowego
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1 i 1/3 szklanki bakalii (figi, śliwki, żurawina, rodzynki, daktyle, morele
  • 1/2 szklanki słonecznika
  • 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 2 łyżki słodzidła (u mnie miód, ale może być syrop klonowy, syrop z agawy, syrop z tapioki)
  • 2 łyżki mieszanki przypraw do piernika

Wsyp płatki do miski, zalej mleczkiem kokosowym, wymieszaj i odstaw na 30 minut.

Bakalie pokrój, wrzuć do miski razem z pozostałymi składnikami. Dokładnie wymieszaj.

Włącz piekarnik na 200 stopni. Wyłóż blachę papierem, zwilż ręce i formuj małe ciastka, układaj na blasze. Piecz ok. 20 minut, aż do zarumienienia.

Smacznego 🙂

Zapisz